Dinner for New Coming Ones

IMG_7279-1.JPG
IMG_7282.JPG

IMG_7286-0.JPG
IMG_7356.JPG

오늘 Andy & Tanya 가정에서 new coming ones를 위한 저녁 식사가 있었다. 여기는 사람을 얻고 복음을 전하기 위해서, 새로 오는 중국 유학생들을 미리 컨택해서 공항에 픽업 나가고, 집을 구하거나 생필품 사는 데에 데리고 다니면서 도와준다. 작년에는 공항 픽업만 했는데 남은 열매가 얼마 없어서, 올해부터는 갖가지 필요를 도와준다고 한다. QQ를 통해서 컨택을 하는데, 중국인들은 순수하고 기독교에 대한 좋은 인상이 있어서 기꺼이 제의를 받아들이고 도움을 받는다. 다들 마음이 열려있고 좋아한다. 대부분이 UPitt 학생이고 중국인이라는 건 살짝 아쉬운 점.

Dinner for New Coming Ones

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s